Școala online nu se numește școală

Motivele pentru afirmația din titlu sunt evidente și le știm cu toții. Este adevărat, decât nimic este mai bine online, dar nu trebuie să ne așteptăm la rezultate. Ce se întâmplă acum e o joacă de acomodare, de întreținere a unei obligații.. e ceva, dar nu școală.

Să nu mă înțelegeți greșit, sunt de acord în totalitate să digitalizăm școala, dar trebuie să respectăm anumite condiții. Să folosește internetul pentru a preda exact ca în clasă nu te ajută la nimic. Elevii se plictisesc, înțeleg poate mai greu decât în clasă, iar acum pot face orice altceva în afară de a-i asculta pe profesori. Dacă vorbim de digitalizare, trebuie să trecem prin acest proces întreg sistemul de învățământ. Și dacă facem asta, e bine să-l menținem actualizat și după covid.

Întâlnim mai multe probleme, pe baza lor eu spun că școala online nu se numește școală. Le discutăm pe capitole.

Unii profesori nu știu să utilizeze un computer

Iar asta este cât se poate de trist. Am înțeles că au avut la dispoziție o perioadă în care au fost instruiți, li s-a spus cum ar trebui să folosească internetul în procesul de învățare. În teren, realitatea stă complet diferit. Profesorii, mai ales cei bătrâni, nu știu să folosească un computer. Cu tot respectul, dar atât timp cât nu înțelegem un calculator, nu avem cum să sperăm la lecții predate cu ajutorul animațiilor, fotografiilor și a videoclipurilor interesante.

Să dictezi unor copii prin Zoom e apă de ploaie.

Mulți copii nu-și permit un laptop

Să lucrezi pe tabletă nu e tocmai cel mai plăcut. Un laptop este cu adevărat folositor. Cu toate acestea, sunt mulți care au maxim un telefon mobil sau nici atât. Indiferent de cât de capabili sunt acei copii, situația actuală îi dezavantajează mai mult.

Până acum cei mici învățau pentru a scăpa de sărăcie, acum nu mai pot învăța pentru că sunt prea săraci.

Notele, mai irelevante ca niciodată

S-a discutat mult despre sistemul de notare din învățământul românesc și despre relevanța acestuia. Acum, mai mult ca niciodată, acesta nu doar că nu mai are relevanță, dar este total absurd. Cum notezi un copil care abia învață să scrie? Ăluia trebuie să-i porți mâna, nu să-i dai teme și atât.

În aceste situații părinții sunt cei dezavantajați. Chiar dacă cel mic este înscris la o școală, orele online nu-l vor ajuta să se dezvolte. Pentru a nu-l pierde, părinții trebuie să-l pregătească în cel mai modern mod posibil. Cei care scăpau de gura celor mici oferindu-le telefonul la terase trebuie să le găsească acestora materiale interesante și să le explice pe înțelesul lor în timp ce privesc împreună la același ecran.

2 Comments

Lasă-mi un comentariu!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.