AlexScrie.Ro

Despre fairplay-ul bicicliștilor în trafic

După cum bine putem observa fiecare dintre noi, bicicliștii sunt acești mici dumnezei care trebuie privilegiați în trafic, încurajați să aleagă acest mijloc de transport și alte bla-blauri.

Nu zic că nu trebuie să existe o înțelegere între șoferi și bicicliști, dar nu consider normal ca eu să stau la volanul unei mașini de 2 tone în spatele unui biciclist care-mi poate frâna sau schimba direcția oricând. Mai mult decât atât, sunt o mulțime de situații în care acești bicicliști atacă cât mai mult centrul sensului de mers, fapt care mă obligă pe mine să-l depășesc cât mai pe contrasens. Mulți dintre bicicliști nu au condus vreodată ca să înțeleagă cât e de trist să frânezi complet sau să ții mașina între viteze din cauza unuia care nu știe să meargă cât mai aproape de trotuar.

Biciclistul nu se uită pe contrasens și nu are pic de fairplay în trafic încât să mă înțeleagă că eu trebuie să opresc mașina în spatele lui pentru că nu-l pot depăși din cauza altei mașini care vine de pe contrasens. El știe că are dreptul de a circula pe acolo și atât, devine mai prudent doar după ce julește asfaltul.

Da, avem nevoie de mai multe piste de bicicliști, de străzi cu mai multe benzi, avem nevoi multe, dar până atunci trebuie să învățăm să ne orientăm în trafic mai mult decât scrie în lege. Mergi în fața mea pe o bicicletă de 10kg? Eu trebuie să opresc 2 tone când ți se trezește ție să-mi faci vreo schemă. Mergi cât mai aproape de trotuar și lasă-mă să-mi fac și eu treaba fără să ne înjurăm unul pe altul.

comentarii

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

  • Sunt șofer de peste 10 ani și biciclist din pandemie.
    As zice că nu sunt de acord cu tine, dar aici depinde foarte mult de situație, referitor la situația amintită de tine, tu ai obligația că șofer sa ii acorzi 1.5 m și aici vin și îți explic de ce:
    Eu biciclist merg cum aici tu pe zona cât mai aproape de bordură, îmi apare un obstacol trebuie sa am o zonă de acțiune. Am cursieră știi cum ar fi sa iau o canalizare cu gratii longitudinale poziționate paralel cu axul drumului? Sau sa iau un crater? Sa știi că mă mișc cu bicicleta destul de bine, nu am dispozitiv pentru identificarea vitezei dar chiar m-ai făcut curios și am să mă incerc o aplicație gps pe telefon, dar eu cred că prind lejer 25 km pe h, deci pentru oraș unde teoretic ar trebui sa ai 30km/h prin intersecții și 50 in rest nu vad un deranj exagerat.
    O altă idee același subiect. Bănuiesc că și pe tine in școală ai fost învățat să stai cat mai aproape de axul drumului, mai ales pe banda 1. Ce se întâmplă dacă eu merg cum ți-ar plăcea ție pe banda 1 și e zona de mașini parcate ( exceptând anumite bulevarde această situație o întâlnești oriunde in țară) eu pe bicicletă as risca sa mă arunce unul care nu se asigura când iese cu spatele din parcare și să mă arunce la tine pe capota sau sub roți?
    Unde se poate se poate, dar dacă gândim așa… Să lăsăm șoselele pentru tiruri plus 20t fiindcă tu cu 2 tone clar vii la lupta din alta categorie.

    Cred din ce am observat și că șofer și că biciclist că trebuie să întâmpini anumite situații, omul de pe bicicletă nu are un claxon sa se facă remarcat daca tu greșești ceva fata de el.

    E drept că mai există bicicliști care trec pe zebră in sa.

    Dar sunt șoferi…mă incadrez pe banda trei, evident că sa fac la stânga, dar cum zici tu aproape intre benzi că sa se duca masina înainte să nu stea după mine, evident cu obligația de a face la stânga… Eu pornesc (sa zic că era și giratoriu?) Asta sa intre in mine, ii arat că vreau sa fac la stânga, el tot mă șicana…îl las în voia Domnului, după ce ii dau o buna vestire că l-a adus cineva prost pe lume, omul vroia sa meargă înainte și nu vroia să îmi acorde 20 de secunde. Ce fac acum? Ocup frumos toată banda…pentru siguranța mea și după ce intru pe banda când ies din interacție mă regrupez daca nu cumva trebuie sa mai fac o dată la stânga și rămân pe banda 2-3 undeva tot la limita dintre benzi.
    Dacă tu vezi aceste situații diferit, nu mă voi contrazice dar nu e cinstit.

    Sa mai zic de șoferii care schimba benzi și eu trebuie sa urli fiindcă se urca pe mine și nu am claxon, normal că se termina cu o urare “de bine”. Când adrenalina e la maxim și știi că ai fi putut să o mierlești…

    Dacă urezi asfalt…iar nu-i frumos, că până la urmă orice nas își are nasul și le tine se poate urca un SUV, dubă, tir.

    Trebuie să fie atenți în trafic fiindcă avem responsabilitatea integrității noastre dar si a celorlalți participanți la trafic.

    Nu știu dacă ai mers pe bicicleta prin trafic dar te invit sa schimbi baricada sa vezi cum este. 🙂

    • Îi respect pe cei care aleg bicicleta, nu asta am spus. Eu făceam referire la cei care nu știu să meargă cu ea în trafic sau care strâng prea tare în brațe ideea asta că ei sunt privilegiați sau că au prea multe drepturi în trafic.

  • Observ, nu știam dacă e cu moderare sau m-am chinuit sa scriu un comentariu destul de generos degeaba.
    Nesimțiți, ignoranți și necunoscători sunt in ambele tabere asta e clar. Sfatul meu este să fim mai atenți în trafic și mai toleranți, indiferent cum participăm la trafic.

    • Asta este clar, atenția trebuie să vină din partea tuturor participanților la trafic, dar nimeni nu trebuie să se creadă mai privilegiat decât este. Dacă ai ales să mergi cu bicicleta, fii cu bun simț și gândește-te și la cei de la volan. Bineînțeles că ideea este valabilă și în cazul șoferilor.

      Apropo de șoferi, sunt multe situații în care cei care vor să facă la stânga nu se apropie suficient de axul drumului astfel încât cei din spatele lui să-l poată depăși prin dreapta, șoferi care dau prioritate eronat sau care nu-i lasă pe cei de pe străzi secundare să intre pe strada principală chiar dacă traficul este blocat. Este o problemă cu toți participanții la trafic care nu au acel fairplay de care discutam în articol.

arhivă

%d blogeri au apreciat: